Οδηγίες SUDOKU

Βασικός Κανόνας :
Το SUDOKU είναι ένα ευχάριστο παιχνιδάκι που έχει ένα πολύ απλό κανόνα. Η βάση του είναι ένας πίνακας 9x9 στον οποίο διακρίνουμε 9 γραμμές, 9 στήλες και 9 μεγάλα τετράγωνα 3x3.
Πρέπει να γεμίσουμε τα τετράγωνα του πίνακα με ψηφία από το 1 έως το 9 προσέχοντας να μην
Βασικός Κανόνας
επαναληφθεί το ίδιο ψηφίο
στην ίδια γραμμή
στην ίδια στήλη
στο ίδιο τετράγωνο.

Στην εικόνα αριστερά βλέπουμε, έγχρωμα, αυτόν τον κανόνα.
Βάλαμε το 6 σε μια θέση και δεν μπορεί να μπει άλλο 6 σε κανένα από τα πορτοκαλί τετράγωνα.
Εδώ το 6 μπήκε στο τετράγωνο που βρίσκεται στην 3η στήλη της 4ης γραμμής άρα "διαγράφονται για το 6" τα τετράγωνα
της 4ης γραμμής,
της 3ης στήλης
και του μεγάλου τετραγώνου που το περιέχει.
Για να εισάγουμε έναν αριθμό :
Κάνουμε click στο τετράγωνο και μετά κάνουμε click στο ψηφίο που είναι δεξιά, στα άσπρα τετράγωνα.

Για να διαγράψουμε έναν αριθμό :
Κάνουμε click επάνω του και μετά στο άσπρο τετράγωνο με το 0.
Αρχή νέου παιχνιδιού :
Για να αρχίσουμε ένα νέο παιχνίδι καθαρίζουμε πρώτα την μνήμη πατώντας CLEAR. Με το πλήκτρο SAVE μπορούμε να αποθηκεύσουμε στη μνήμη την υπάρχουσα κατάσταση και με το LOAD να την επαναφέρουμε. Έτσι μπορούμε να κάνουμε δοκιμές. Τα χρώματα του πλήκτρου SAVE μας δείχνουν:
 'Ασπρο : Αρχή
Κίτρινο : Μετά από καθαρισμό μνήμης.
Κόκκινο : Μετά από SAVE.
Πορτοκαλί : Μετά από LOAD. Τα περιεχόμενα της μνήμης έχουν χρησιμοποιηθεί, αλλά είναι ακόμα στη μνήμη.

Τοποθετούμε μετά τον καθαρισμό τους αρχικούς αριθμούς και αρχίζουμε.
Αρχικές καταστάσεις είναι καλύτερα να βρίσκουμε από περιοδικά ή εφημερίδες όπου χαρακτηρίζεται και ο βαθμός δυσκολίας.
'Ετοιμα παραδείγματαΜπορούμε να αρχίσουμε με τα προαποθηκευμένα στη μνήμη SUDOKU.
Το EX1 είναι εύκολο
Το EX2 μέτριο
και τα EX3 και EX4 δύσκολα.
Εύκολα : Με προσεκτική παρατήρηση και ακολουθώντας τον Βασικό Κανόνα, ελέγχουμε τις γραμμές, τις στήλες και τα μεγάλα τετράγωνα και μπορούμε να βρίσκουμε τετράγωνα που δέχονται μόνο έναν αριθμό που τον βάζουμε. Όσο βάζουμε τόσο βρίσκουμε καινούργες θέσεις μέχρι να τελειώσει το SUDOKU.
Μέτρια : Βρίσκουμε όσους αριθμούς μπορούμε με παρατήρηση αλλά φτάνουμε σε σημείο που δεν υπάρχει πια μονοσήμαντη συνέχεια. Από δω και πέρα χρειάζονται δοκιμές. Βρίσκουμε ένα τετράγωνο που επιτρέπονται μόνο δυο αριθμοί και βάζουμε τον ένα, αφού πρώτα αποθηκεύσουμε με SAVE την κατάσταση. Μετά την εισαγωγή συνεχίζουμε την αναζήτηση και αν φτάσουμε σε αδιέξοδο* επαναφέρουμε με LOAD το σημειο της δοκιμής και βάζουμε τον άλλο αριθμό. Τα μέτρια κλείνουν μετά από μια δυο τέτοιες δοκιμές.
Δύσκολα : Στα δύσκολα βοηθά η εξάσκηση και η πείρα και έχουν ανάγκη από πολλές δοκιμές. Μερικοί αριθμοί μπορούν να μπουν σε περισσότερες από μια θέσεις και έτσι δεν είμαστε ποτέ σίγουροι αν προχωράμε σωστά. Υπάρχουν όμως και μερικοί αριθμοί "κλειδιά" που όταν μπουν στη σωστή θέση το υπόλοιπο λύνεται εύκολα.
*Αδιέξοδο έχουμε όταν για κάποιο τετράγωνο δεν υπάρχει επιτρεπόμενος αριθμός ή όταν για κάποιον αριθμό δεν υπάρχει ελεύθερη θέση.
Για τους ελέγχους αυτούς έχουμε δυο εργαλεία :
Έλεγχος ελεύθερης θέσηςΈλεγχος ελεύθερης θέσης :
Βάζοντας τον δείκτη του ποντικιού σε έναν από τους αριθμούς 1 έως 9 που βρίσκονται στην κάτω γραμμή, βλέπουμε τα τετράγωνα του πάνω πίνακα να χρωματίζονται.
Πράσινο για τις θέσεις που μπορεί να καταλάβει ο αριθμός αυτός.
Πορτοκαλί για τις ελεύθερες θέσεις που ΔΕΝ μπορεί να μπει ο αριθμός.
Κόκκινο για τις θέσεις που είναι ήδη γεμάτες.
Η τελευταία γραμμή με τα άσπρα τετράγωνα δείχνει πόσες φορές έχει χρησιμοποιηθεί ο κάθε αριθμός. Όταν μπει ένας αριθμός 9 φορές, που είναι το μέγιστο, το ασπρο τετράγωνο κοκκινίζει.
Για να παραμένει ο χρωματισμός και όταν ο δείκτης φύγει από τον αριθμό, υπάρχουν τα μικρά τετραγωνάκια πάνω από τον αριθμό.
Έλεγχος επιτρεπόμενων αριθμώνΈλεγχος επιτρεπόμενων αριθμών
Βάζοντας τον δείκτη του ποντικιού πάνω σε ένα άδειο τετράγωνο η κάτω γραμμή με τους αριθμούς χρωματίζεται.
Κόκκινοι γίνονται οι αριθμοί που δεν επιτρέπεται να μπουν στο τετράγωνο λόγω του βασικού κανόνα.
Πράσινοι γίνονται οι αριθμοί που επιτρέπονται.
Αν πρασινίσει μόνο ένας αριθμός, μπορεί να μπει στο τετράγωνο.
Αν κοκκινίσουν όλοι, παρ' όλο που το τετράγωνο είναι άδειο, τότε έχουμε αδιέξοδο.
Στα γαλάζια τετράγωνα φαίνεται η γραμμή (i) και η στήλη (j) που είναι ο δείκτης.
Δυναμικά Εργαλεία
Τα δυναμικά εργαλεία που φαίνονται αριστερά βρίσκουν θέσεις που δέχονται μόνο έναν αριθμό και συμπληρώνουν τα τετράγωνα
F Ln Ελέγχει τις γραμμές και συμπληρώνει τα τετράγωνα που δέχονται μόνο έναν αριθμό.
F Co Ελέγχει και συμπληρώνει τα τετράγωνα στις στήλες.
F Sq Ελέγχει τα μεγάλα τετράγωνα και συμπληρώνει όπου βρει.
F O1 Ελέγχει κάθε τετράγωνο και βάζει τον μοναδικό επιτρεπόμενο αριθμό, όπου βρει.
Προσέξτε γιατί γίνεται ένας έλεγχος κάθε φορά και γιαυτό πρέπει να επαναλαμβάνονται όσο είναι επιτυχείς και εισάγουν νέους αριθμούς, που έχουν πράσινο φόντο για να γίνονται αντιληπτοί.
Find Αυτό το δυναμικό εργαλείο κάνει διαδοχικά όλους τους προηγούμενους ελέγχους και τους επαναλαμβάνει αυτόματα μέχρι να γεμίσει όλες τις θέσεις που μπορούν να προσδιοριστούν. Για τα εύκολα SUDOKU φτάνει μέχρι την τελική λύση. Για πιο δύσκολα αφίνει ασυμπλήρωτα τετράγωνα οπότε θέλει προσπάθεια.

ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΈΔΑΣΗ

<== Επιστροφή